Bila umur semakin bertambah, jeragat akan jadi masalah biasa kepada hampir semua wanita dan ianya sangatlah merunsingkan sebab muka jadi gelap dan dah tentulah tak cantik kan? Jadi, ada ke cara hilangkan jeragat di muka yang bertompok yang paling selamat, mudah dan murah?

Kenapa saya nak tekankan cara hilangkan jeragat di muka yang bertompok yang paling selamat, mudah dan murah? Ye lah… sebab biasanya untuk hilangkan jeragat bertompok ni adalah melalui rawatan laser yang mahal atau kalau ada yang murah pulak adalah menggunakan teknik pengelupasan dengan produk yang ada bahan kimia merbahaya… haishh… takkan la kerana nak cantikkan semula kulit, kita nak risikokan kesihatan kan?

Baiklah… nanti saya kongsikan cara hilangkankan jeragat di muka yang bertompok paling selamat, mudah & murah. Tapi sebelum tu, saya terangkan serba sedikit tentang masalah kulit yang satu ni.

 

JERAGAT BERTOMPOK @ HYPERPIGMENTATION

Jeragat bertompok akan membuatkan warna kulit jadi gelap dan tak sekata. Penghasilan melanin berlebihan menjadi punca utama kepada masalah ni. Jeragat bertompok boleh terjadi pada mana-mana bahagian badan kita termasuklah muka, leher, tangan dan kaki.

 

Penghasilan melanin berlebihan berlaku akibat beberapa faktor dalaman seperti:

  1. Perubahan hormon dalam badan
  2. Kehamilan
  3. Beberapa masalah kesihatan

 

Selain daripada itu, faktor luaran juga turut menyumbang kepada masalah ini seperti:

  1. Pendedahan berlebihan kepada cahaya matahari
  2. Kecederaan kulit
  3. Kulit terbakar
  4. Tekanan emosi
  5. Terkena bahan kimia

 

CARA HILANGKAN JERAGAT DI MUKA YANG BERTOMPOK PALING MUDAH DAN MURAH

Untuk menangani masalah ini, kita harus berbalik kepada puncanya sebab apabila puncanya dihapuskan.. sudah tentu lah komplikasinya pun akan lenyap kan?

Kita tak boleh hanya rawat secara luaran sebab jeragat ni jugak berpunca daripada masalah dalaman.

  1. Tangani perubahan hormon dalam badan dengan pengambilan GLA Complex
  2. Berikan vitamin C yang cukup kepada kulit kerana selain daripada protein, vitamin C adalah vitamin terpenting untuk memastikan kecantikan kulit sentiasa terpelihara. Vitamin C juga membantu pembentukan kolagen untuk mengekalkan keanjalan kulit
  3. Lindungi kulit daripada sinaran cahaya matahari berlebihan. Vitamin E berfungsi sebagai pelindung matahari semulajadi. Selain daripada itu, pastikan juga kita memakain sunblock setiap kali sebelum melangkah keluar dari rumah. Tapi, tak bermakna jika berada di dalam rumah / pejabat kita tak perlu memakai sunblock. Ini kerana sinar UV boleh menerjah masuk melalui tingkap / pintu tau.
  4. Kembalikan kecerahan kulit secara menyeluruh dengan pengambilan Shaklee Collagen Powder yang sudah terbukti mampu memberi kesan seawall 8 minggu!
  5. Nak lagi power? Jom buat detoks sel dengan Vivix. Bukan saja jeragat bertompok yang akan hilang. Anda akan kelihatan 25 tahun lebih muda kerana Vivix diformulasikan dengan kemampuan memperbaiki kesihatan pada tahap sel/DNA dan Vivix mampu meremajakan sel. Sel-sel yang muda dan sihat akan membuatkan anda juga kelihatan awet muda secara semulajadi. Bukan awet muda atau cantik sebab kosmetik tau.

 

CADANGAN SET SUPLEMEN UNTUK MENGHILANGKAN JERAGAT BERTOMPOK

cara hilangkan jeragat di muka

JOM tengok hasil keberkesanan produk Shaklee dalam menghapuskan jeragat degil tu.

cara hilangkan jeragat di muka

 

cara hilangkan jeragat di muka

 

cara hilangkan jeragat di muka

cara hilangkan jeragat di muka

 

Nak dapatkan set menghilangkan jeragat yang bersesuaian dengan tahap masalah dan bajet anda? –> WhatsApp saya di 019-7071977 sekarang.

Daftar sebagai ahli Shaklee untuk mendapat diskaun sehingga 20% apabila membeli produk Shaklee.

Hubungi saya untuk konsultasi lanjut & ada TIPS yang anda akan dapat apabila menjadi customer saya atau mendaftar ahli dibawah saya.

 

KENAPA MESTI BELI PRODUK SHAKLEE DENGAN SAYA?

Dapatkan konsultasi eksklusif secara berterusan apabila membuat belian produk Shaklee melalui saya. Dan dapatkan juga tawaran-tawaran dan diskaun hebat yang Shaklee berikan kepada semua penggunanya yang berdaftar sebagai ahli.

 

HUBUNGI:

Nieda
Business Leader & Shaklee Independent Distributor

Whatsapp:
019 – 707 1977

Email:
nieda@ohcantik.com 

Komen Facebook:
Cara Hilangkan Jeragat Di Muka Yang Bertompok Paling Mudah Dan Cepat

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge