Adakah anda pernah atau sedang menggunakan produk skincare yang tak sah atau diragui tahap keselamatannya dan ingin bertukar kepada produk yang dijamin lebih selamat?. Ada cara nak tukar produk muka ni tau.. bukan boleh terus tukar secara mengejut.

Jom, saya kongsikan tips ringkas yang boleh anda buat untuk tukar produk skincare.

 

TIPS RINGKAS CARA NAK TUKAR PRODUK MUKA (SKINCARE)

Nak tukar skincare pun kena ada cara yang betul tau. Tak boleh suka-suka main guna atau tukar terus je. Takut-takut nanti kesan gabungan atau reaksi antara produk lama yang dah sedia ada di wajah anda dengan produk baru boleh bertukar menjadi racun pulak.

Follow langkah-langkah ni apabila anda nak tukar produk skincare:

  1. BERHENTI daripada terus menggunakan produk skincare yang anda gunakan sekarang dalam tempoh 7-14 hari. Boleh sapukan krim pelembap secara halus untuk mengelakkan kulit daripada menjadi kering. Cuci muka menggunakan air suam atau gunakan hampas teh yang dah kita rendam untuk buat air tu.
  2. Biarkan wajah kembali neutral selama sekurang-kurangnya 7 hari – untuk membiarkan wajah anda bebas daripada sebarang produk. Penerimaan kulit kita berbeza-beza, tak nak nanti kulit kita terkejut dengan kedatangan produk baru.
  3. Sesetangah orang akan mengalami masalah jerawat, rashes (ruam), kulit kering atau kulit berminyak pada peringkat permulaan menggunakan produk skincare yang baru. Ini adalah disebabkan oleh kesan daripada merkuri atau bahan kimia yang terdapat dalam produk skincare yang pernah anda gunakan sebelum ini. Jangan bimbang kerana kesan ini bersifat sementara sahaja.
  4. Jika produk yang anda gunakan sebelum ini adalah produk biasa (yang dibeli dari farmasi kecantikan / counter product / shelf product), tiada merkuri dan wajah anda tiada sebarang masalah, 1 hingga 2 hari sudah cukup untuk neutralkan semula kulit wajah anda – kemudian boleh terus bertukar kepada produk baru.
cara nak tukar produk muka
Hanya 26 saat yang diperlukan oleh bahan kimia daripada produk penjagaan diri untuk meresap masuk ke dalam salur darah kita.

BACAbahaya merkuri & bahan kimia biasa yang digunakan dalam produk penjagaan diri kepada kesihatan.

 

Kalau dah ikut cara nak tukar produk muka ni dan berhenti guna daripada menggunakan produk skincare yang anda guna sekarang, lepas tu nak buat apa?. Nak tukar kepada produk apa? Ada ke pilihan produk yang selamat?

ADA – NUTRIWHITE SHAKLEE (untuk kulit jenis normal & kurang bermasalah)

CIRI-CIRI & KELEBIHAN PRODUK SKINCARE NUTRIWHITE SHAKLEE

Dirumus dengan kepekatan bahan-bahan asli agar kulit terasa lembut sehalus sutera dan tampil lebih menawan:

  • Bearberi untuk mencerahkan dan menegangkan kulit
  • Strawberi Begonia untuk meratakan tona kulit
  • Kacang Soya untuk memudarkan dan mengurangkan jeragat dan cela kulit
  • Mulberi untuk mencegah kesan-kesan kerosakan akibat sinaran matahari
  • Vitamin C aktif untuk memperbaiki penampilan kulit dan mengembalikan seri wajah
  • Tekstur esen yang licin dan mudah diserap oleh kulit
  • Kaya dengan pati botani seperti Mulberi untuk mencegah kerosakan kulit akibat pendedahan kepada sinaran matahari, serta Mountain Arnica untuk melegakan kera dangan kulit dan mengukuhkan ketahanan kulit terhadap elemen negatif persekitaran.
  • Mengandungi Vitamin C aktif memperbaiki kulit, meratakan tona, menghaluskan tekstur kulit, mengurangkan jeragat dan cela serta mengembalikan kecantikan kulit
  • Linden membekalkan khasiat dan melembapkan lapisan kulit paling dalam
  • Scullcap mencerahkan dan melegakan keradangan kulit
  • Kudzu untuk menegangkan dan mencerahkan kulit
  • Marshmallow untuk membekalkan lembapan penting
  • Tunas Pokok Bic bertindak lembut untuk menyingkirkan sel kulit mati dengan menyeluruh tanpa merosakkan kulit
  • Aloe Vera menyegarkan dan menegangkan kulit
  • Rumusaan ringan, tidak berminyak dengan aroma yang menyegarkan
  • Rumpai laut menanggalkan kotoran, mengelupaskan sel-sel mati dan menegangkan kulit
  • Alga Hijau melembapkan kulit dan membersih hingga jauh ke dalam liang-liang kulit untuk menghapuskan toksin

Shaklee adalah syarikat pengeluar produk kesihatan dan skincare berasaskan bahan-bahan semulajadi sahaja. Ia digabungkan pula dengan teknologi dan kehebatan sains Shaklee yang sudah terkenal sejak lebih seratus tahun dulu, menjadikannya produk yang terbaik yang boleh anda berikan kepada kulit anda. Jadi, tukar produk skincare anda kepada NutriWhite Shaklee sekarang!

cara nak tukar produk muka

 

ENFUSELLE – untuk kulit berminyak & berjerawat

CIRI-CIRI & KELEBIHAN PRODUK SKINCARE ENFUSELLE SHAKLEE

Formula ringan, bebas minyak dan tidak melekit berupaya mengawal rembesan sebum serta membelai kulit dengan mengimbangkan lembapan agar kulit terasa segar, licin dan berseri sepanjang hari tanpa kilauan.

  • Terbukti berkesan secara klinikal
  • 146% peningkatan keanjalan kulit dalam tempoh 28 hari
  • 268% pengurangan garis-garis halus dalam tempoh 28 hari
  • 173% pengurangan kedutan dalam tempoh 28 hari
  • Membantu mengembalikan keseimbangan lipid
  • Hipoalergenik
  • Meneutralkan kemudaratan kulit akibat tindak balas dengan besi dalam air paip
  • pH yang seimbang
  • Rumusan tanpa alkohol menyejat dengan cepat tanpa mengeringkan kulit
  • Melindungi lapisan minyak semula jadi kulit, membersihkan dan melembutkan kulit dengan ekstrak witch hazel dan kamomil
  • Kaya dengan kandungan emolien serta penambahan Vitamin E agar kulit sentiasa halus, seimbang dan berseri
  • Mencerahkan tona kulit
  • Gel berbusa bertindak lembut untuk menyingkirkan bahan cemar, mekap dan minyak berlebihan daripada kulit anda.
  • Bahan-bahan khas serta penambahan Vitamin E menyegarkan dan melembutkan kulit
  • Emulsi berkrim bertindak lembut untuk menanggalkan kotoran, bahan cemar dan mekap tanpa menjejaskan lapisan minyak semula jadi kulit.
cara nak tukar produk muka
SET ENFUSELLE – untuk kulit berminyak

 

APA KATA MEREKA TENTANG NUTRIWHITE & ENFUSELLE NI?

 

Dah faham cara nak tukar produk muka yang betul dan dah tau juga apa produk yang patut anda pilih kan?

Bagaimana cara nak mendapatkan produk hebat ni?

HUBUNGI:

Nieda
Business Leader & Shaklee Independent Distributor

Whatsapp:
019 – 707 1977

Email:
nieda@ohcantik.com 

 

KENAPA MESTI BELI PRODUK SHAKLEE DENGAN SAYA?

Dapatkan konsultasi eksklusif secara berterusan apabila membuat belian produk Shaklee melalui saya. Dan dapatkan juga tawaran-tawaran dan diskaun hebat yang Shaklee berikan kepada semua penggunanya yang berdaftar sebagai ahli.
Komen Facebook:
Cara Nak Tukar Produk Muka: Tips Ringkas Tukar Skincare Yang Betul

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *