Nak cara turunkan berat badan paling mudah & cepat!… bila sentuh bab ni, orang selalunya cakap samada kena ambil ubat kurus, ikat perut, berpantang makan itu dan ini atau kena pergi gym dan buat senaman berat.

Haishhh… saya baru taip barisan ayat tadi jer dah jadi penat.. belum lagi kena buat semua benda tu. Cubalah bayangkan kalau kita kena buat semua tu hanya semata-mata nak turunkan berat badan. Itu cara paling cepat kononnya.

TAPI…. selamat ke?… betul-betul berkesan tak? Kalau berkesan, adakah kesannya akan bertahan lama dan kekal untuk jangka masa panjang?

Tau tak semua ni ada kesan buruknya dan kalau dapat turunkan berat badan pun, ia takkan kekal… percayalah cakap saya… kalau tak percaya, cubalah buat regim yang bakal menyiksakan diri sendiri tu.

Ishhh… tak payahlah… kenapa kita nak menyiksa diri bila ada pilihan paling selamat, paling berkesan terbentang depan mata?

Bukan ubat kurus

Bukan diet ikat perut

Bukan berpantang makan yang keterlaluan

Bukan regim senaman berat…

Semua ni bukan…

 

Pelan penurunan berat badan yang terlalu ketat hanya akan memberikan janji kosong kerana tak ramai yang mampu untuk mengikutinya dengan betul.

Saya nak perkenalkan kehebatan RESVERATROL yang sangat efisien dalam membantu kita untuk turunkan berat badan & kawal berat badan dengan lebih mudah dan santai.

cara turunkan berat badan

RESVERATROL

Daripada kajian yang dibuat oleh saintis, mereka membuat kesimpulan bahawa resveratrol mampu membuatkan proses menurunkan berat badan menjadi lebih cepat dan efisien. Orang yang mengambil resveratrol juga menjadi lebih cergas, sihat dan dapat melambatkan proses penuaan mereka.

cara turunkan berat badan

DARI MANA NAK DAPATKAN RESVERATROL NI?

Resveratrol terdapat dalam wine merah dan juga boleh ditemui dalam buah anggur dan jus anggur. Jadi, jika anda tak boleh minum wine merah, makan anggur dan minum jus anggur boleh menjadi alternatif yang sangat baik. Alternatif lain yang lebih mudah adalah mengambil suplemen resveratrol, bukan sahaja dapat membantu turunkan berat badan paling cepat, tapi ia juga memberi manfaat anti-penuaan. Kajian telah mendapati bahawa anda boleh menggunakan resveratrol untuk mempercepatkan metabolisme anda untuk membantu anda membakar lebih banyak kalori sepanjang hari.

cara turunkan berat badan

DIET & RESVERATROL

Gabungan diet yang sihat, senaman dan suplemen resveratrol sudah tentu, boleh membantu anda menurunkan berat badan. Setiap program penurunan berat badan tidak berfungsi untuk semua orang, tetapi resveratrol adalah satu lagi pilihan untuk orang ramai untuk kaedah penurunan berat badan yang jauh lebih berkesan. Ingat yer, obesiti boleh menyebabkan banyak masalah kesihatan seperti penyakit jantung, apnea tidur, kencing manis, dan banyak masalah yang lebih serius. Semua ini adalah hasil daripada kesihatan yang kurang baik dan tabiat pemakanan tidak sihat.

cara turunkan berat badan

Saintis percaya bahawa resveratrol boleh menjadi penyelesaian kepada masalah ini. Penurunan berat badan dengan resveratrol adalah untuk mengurangkan obesiti; ini dilakukan dengan mengurangkan jumlah kalori yang datang daripada pengambilan makanan harian kita. Banyak testimoni telah mengatakan bahawa makanan tambahan resveratrol mempunyai hasil yang signifikan dengan kejayaan dengan program penurunan berat badan. Semua orang mahu hidup lebih lama, kelihatan lebih muda, dan menjadi lebih sihat. Betul! pengambilan suplemen resveratrol adalah jawapan paling tepat untuk tujuan ini.

Wine merah adalah salah satu sumber utama resveratrol kerana flavonoid yang terdapat dalam anggur merah dan anggur merah mempunyai kualiti resveratrol paling tinggi. Pilihan paling selamat adalah dengan mengamalkan pengambilan suplemen resveratrol kerana alkohol hanya boleh diambil secara sederhana dan pengambilan alkohol terlalu banyak boleh mengganggu kesihatan dan ketajaman mental anda. Bagi yang beragama Islam lagilah kan, kita dilarang untuk meminum alkohol. Jadi, suplemen resveratrol adalah pilihan terbaik.

Satu lagi fungsi resveratrol ialah menyekat estrogen. Sekatan terhadap estrogen mampu mengurangkan lemak dalam badan dan ia juga boleh meningkatkan jisim otot. Ini merupakan satu lagi sebab bagaimana makanan tambahan resveratrol boleh memberikan keputusan hebat dalam penurunan berat badan yang sangat santai. Diet resveratrol dalam kajian baru-baru ini juga telah menemui kesimpulan bahawa ia mampu menangani diabetes dan rintangan insulin. Dua masalah ini juga adalah antara hasil daripada obesiti.

Ramai orang yang berminat dalam diet resveratrol tapi tidak menyedari apa yang betapa hebatnya resveratrol dalam mempengaruhi kesihatan. Jadi, sebagai permulaan, bolehlah mula dapatkan suplemen resveratrol sekarang. Amalkan pengambilan suplemen resveratrol bersama vitamin asas anda setiap pagi dan ubah cara pengambilan kalori harian anda secara perlahan dan nantikan hasil yang hebat!

Tips pengurusan berat badan dan jadual pengambilan suplemen akan diberikan selepas pesanan dibuat.

 

NANTI DULU!

Apakah suplemen resevratrol terbaik dan dimana anda boleh dapatkannya?

 

VIVIX

Satu PENEMUAN REVOLUSI dalam anti-penuaan pada tahap sellular (tahap sel)

Shaklee memiliki Vivix ®, produk suplemen revolusinari anti-penuaan dalam pertarungan melawan penuaan pada tahap sellular. Lebih 1 juta botol Vivix ® telah pun dijual hanya selepas setahun Vivix dipasarkan.

Vivix merupakan suplemen anti-penuaan terbaik didunia yang dibangunkan selepas penyelidikan bertahun-tahun oleh Shaklee, syarikat No. 1 suplemen di Amerika Syarikat.

Vivix tidak bertindak sebagai ubat, tetapi ia lebih kepada makanan (minuman) yang mengandungi resveratrol yang mempunyai kemampuan untuk melawan pelbagai penyakit kronik dan memperbaiki serta melindungi sel pada tahap DNA.

Didalam kajian makmal, ramuan Vivix ® telah menunjukkan impak kepada mekanisma penting anti-penuaan pada tahap sellular.

Vivix dihasilkan daripada 4 bahan semulajadi utama iaitu anggur muscadine, lobak ungu, European elderberry & Japanese knotweed.

cara turunkan berat badan

ANGGUR MUSCADINE

Anggur muscadine ialah sumber diet terbaik untuk serat. 35 biji anggur muscadine memberikan 105 kalori dan 7 gram serat. Dengan biji yang boleh dimakan dan kulit yang tebal, anggur muscadine memang tinggi dengan kandungan serat larut, bahan yang membantu penghadaman dan mencegah sembelit, haemorrhoids dan diverticulitis. Serat dalam sebiji anggur muscadine bersamaan dengan serat yang terkandung dalam 5 biji anggur tanpa biji yang biasa. Jadi ia sangat baik untuk penghadaman dan serat yang tinggi membuatkan penurunan berat badan menjadi lebih efisien.

Sama macam makanan rendah kalori yang lain, anggur muscadine boleh membantu untuk kita mendapat dan kekalkan berat badan yang sihat. Anggur muscadine kaya dengan serat dan air iaitu dua kandungan yang membantu membuatkan kita rasa kenyang tanpa menambah kalori.

Serat larut dalam anggur muscadine membuatkan kita rasa kenyang lebih lama. Memakan anggur muscadine dan buah-buahan segar yang lain setiap kali kita mengidam nak makan makanan manis juga boleh membantu kita mengelakkan daripada makan makanan  yang tinggi kalori (daripada gula tambahan). Pengambilan gula tambahan yang berlebihan akan menyebabkan kegemukan, tekanan darah tinggi dan paras kolesterol tidak sihat.

 

LOBAK UNGU

Lobak ungu secara semulajadinya rendah kalori, jadi kita boleh makan lobak ungu ni sekerap yang kita mahu. 1 cawan lobak ungu mentah memberi 25 kalori dan 5 gram karbohidrat (menurut Persatuan Diet Amerika). 1 cawan lobak ungu kukus mengandungi 50 kalori dan 10 gram karbohidrat – jadi ia sangat sesuai untuk mereka yang sedang mencari cara turunkan berat paling paling cepat.

Lobak ungu memberikan 8 gram serat untuk setiap 1 auns hidangan lobak ungu mentah. Untuk diet yang sihat, seorang lelaki memerlukan 38 gram serat setiap hari dan 25 gram bagi wanita. Serat yang terkandung dalam lobak ungu adalah mudah larut, menyerap air dalam saluran penghadaman dan membentuk kandungan seperti gel. Bila kandungan ini melalui saluran pembuangan, ia dapat membantu menurunkan kolesterol dalam darah dan menstabilkan paras gula dalam darah juga.

 

EUROPEAN ELDERBERRY

European elderberry berupaya membantu tubuh untuk melawan penyakit. Elderberry kaya dengan sumber vitamin A dan vitamin C, yang sangat penting untuk membantu tubuh mengekalkan kesihatan yang optima. Bioflavonoids dalam elderberry membantu sistem imun tubuh dengan meningkatkan paras antioksidan dan menghalang virus yang merosakkan dinding sel. Pengambilan dos yang betul setiap hari akan membantu tubuh mencegah penyakit akut dan kronik.

 

JAPANESE KNOTWEED

Antioksidan dalam Japanese knotweed mampu mencegah penyakit yang berkaitan dengan jantung. Resveratrol yang terkandung dalam Japanese knotweed menggalakkan fenomena yang dikenali sebagai “French Paradox”.

“French Paradox” merujuk kepada kes penyakit jantung yang sangat rendah di Perancis sedangkan populasi di sana mengambil diet yang sangat tinggi lemak tepu dan mempunyai peratus perokok yang tinggi. Ini adalah kerana orang Perancis mendapat sumber resveratrol yang tinggi melalui pengambilan wine merah yang banyak. Wine merah dan Japanese knotweed mengandungi resveratrol yang tinggi yang boleh memberi perlindungan kepada sistem kardiovaskular.

Orang yang mengalami masalah obesity selalu dikaitkan dengan risiko penyakit jantung, jadi suplemen resveratrol ini dapat membantu seseorang itu untuk terhindar daripada risiko ini.

Kesimpulannya, pengambilan suplemen resveratrol bukan saja mampu membantu anda untuk turunkan berat badan & kawal berat badan dengan lebih mudah, ia juga dapat mengekalkan tahap kesihatan yang baik.

Susah sangat nak turunkan berat badan atau kawal berat badan tu walaupun dah macam-macam usaha dibuat? Itu maknanya ada perlukan bantuan suplemen resveratrol seperti Vivix macam testimoni di atas tu.

Saya sendiri sejak amalkan pengambilan Vivix ni memang terasa santai sangat turunkan dan kawal berat badan. Takde lah nak kena ikat perut atau lalui regim senaman yang berat-berat setiap hari. Dan paling best bila berat badan saya maintain 62kg TAPI saiz badan mengecil dengan sangat cantik sekali…. proses SHAPE UP dan INCH LOSS saya sukses!… selain daripada Vivix, saya juga amalkan pengambilan suplemen penting yang lain seperti protein (ESP), BComplex dan lain-lain.

Ingat 3 asas penting dalam penurunan berat badan ni:

  1. DETOKS
  2. PECAH LEMAK
  3. BINA OTOT (METABOLISMA)
cara turunkan berat badan
Suplemen asas untuk DETOKS, PECAH LEMAK & BINA OTOT dalam proses penurunan berat badan

 

KENAPA MESTI BELI PRODUK SHAKLEE DENGAN SAYA?

Dapatkan konsultasi eksklusif secara berterusan apabila membuat belian produk Shaklee melalui saya. Dan ketahui juga tawaran-tawaran dan diskaun hebat yang Shaklee berikan kepada semua penggunanya yang berdaftar sebagai ahli.

 

JOM! TURUNKAN & KAWAL BERAT BADAN CARA YANG BETUL

HUBUNGI:

Nieda
Business Leader & Shaklee Independent Distributor

Whatsapp:
019 – 707 1977

Email:
nieda@ohcantik.com 

Komen Facebook:
Cara Turunkan Berat Badan Jadi Lebih Mudah Dengan Bantuan Resveratrol

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *