Ramai yang anggap… aaahh.. tak kisahlah beli kolagen yang mana pun asalkan namanya kolagen ok la… mahal ke.. murah ke.. kolagen jugak… boleh tegangkan kulit jugak… yang pentingnya kolagen murah dan berkesan.

Ada yang beranggapan macam ni tak?

Minta maaf kerana tanggapan anda kurang tepat… tanggapan bahawa kolagen murah dan berkesan mungkin perlu anda pertimbangkan semula…

Kat sini saya nak bagi 3 perbezaan utama antara kolagen murah dengan kolagen mahal yang cukup membuatkan anda berfikir semula ketika ingin membuat keputusan untuk membeli sembarangan kolagen.

CP 1

KUALITI

Kolagen yang mahal pasti diperbuat daripada bahan yang berkualiti. Contohnya Shaklee Collagen Powder yang mengandungi 4,000mg proprietary RSS (Red Snapper Scale), iaitu kolagen yang berkualiti tinggi dan tulen.

Kolagen yang diperolehi daripada sisik ikan merah laut dalam amat menyerupai struktur kolagen semulajadi dalam badan manusia. Jadi, ia mudah diterima oleh tubuih & cepat berkesan.

Selain daripada itu, bahan-bahan tambahan lain seperti ekstrak biji benih Camellia japonica, ekstrak Pfaffia, kolagen ikan, ekstrak kerang-kerangan, Lactobacillus acidophilus, vitamin C dan vitamin B juga merupakan gabungan yang sangat baik untuk meningkatkan keberkesanan kolagen RSS dan menyokong kecantikan luaran dan dalaman.

CP8

MOLEKUL YANG RINGAN DAN MUDAH DISERAP OLEH TUBUH

Kolagen mahal mempunyai molekul kolagen yang sangat ringan iaitu kebiasaannya 1,000 Dalton dan ini membuatkan ia mudah diserap oleh tubuh manusia. Bila mudah diserap, maka lebih cepat dan optima lah kesannya. Sedangkan kolagen murah mempunyai molekul yang agak berat sehingga 300,000 Dalton dan ia sangat sukar untuk diserap oleh tubuh.

10407770_10152911104839592_5755438535885499175_n

KOLAGEN ASLI

Kolagen mahal tidak memerlukan bahan tambahan lain seperti jus buah, coklat atau kopi untuk menjadikan rasanya sedap seperti kolagen murah. Penambahan pelbagai perisa, gula dan pengawet tambahan hanya akan mengurangkan kualiti dan keberkesanan kolagen kepada kulit. Malahan ia mungkin akan menimbulkan kesan lain contohnya kencing manis atau tekanan darah tinggi akibat daripada pengambilan kolagen yang berperisa dan ada gula tambahan.

Lebih teruk lagi ada juga produk kolagen yang ditambah pula dengan bahan kimia yang bertindak sebagai ajen pemutih segera seperti tranexamic acid yang lama-kelamaan boleh menyebabkan kegagalan jantung, kerosakan buah pinggang dan sebagainya.

Jadi, dah tau kan kolagen yang mana yang patut anda pilih jika anda sedang mencari suplemen kolagen yang dijamin selamat, semulajadi & berkesan?

Shaklee Collagen Powder (SCP) adalah pilihan yang paling tepat!

kolagen murah dan berkesan

 

Ehh… ada yang tertanya-tanya apa pulak yang ada dalam kolagen murah?

Jawapannya mudah saja… tentulah 3 kelebihan kolagen mahal di atas tidak terdapat dalam kolagen murah. Jadi, betul ke kolagen murah dan berkesan?…

Jadilah pengguna yang bijak… jangan mudah tertipu dengan janji-janji manis iklan yer.

MELABURLAH UNTUK KESIHATAN KERANA IA TIADA GANTI

HUBUNGI:

Nieda
Business Leader & Shaklee Independent Distributor

Whatsapp:
019 – 707 1977

Email:
nieda@ohcantik.com 

Komen Facebook:
Kolagen Murah Dan Berkesan: Benarkah & Apa Perbezaannya Dengan Kolagen Mahal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *