KANSER….

Kita memang biasa dengar tentang penyakit kanser kan. Antara pembunuh nombor satu di Malaysia tak kira jantina atau peringkat umur!

Apa yang buat kanser ni membunuh adalah kerana biasanya ia sangat susah nak dikesan kalau tak jalani pemeriksaan rutin yang terperinci. Tau-tau jer bila dah ada simptom, dan bila dah keluar simptom tu…. maknanya keadaan dah teruk. Mungkin dah peringkat ke-3 atau ke-4 yakni dah tahap kritikal…

prostate_cells2
Sel kanser merebak dengan sangat pantas dan ia berlaku secara senyap. Ini yang membahayakan sebab bila kita sedar ia mungkin dah berada pada tahap 4 iaitu tahap kanser paling kritikal kerana kanser jarang menunjukkan tanda awal yang jelas

Macamana kanser boleh berlaku?

Ada banyak teori, tapi kali ni kita cakap pasal 3 teori popular:-

  1. Sel kita sepatutnya mati dan berganti baru, tapi bila sel tak mati, sel baru tetap tumbuh jadi sel yang tak mati ni yang akan bertukar jadi kanser.
  2. Sel badan rosak dan sel-sel baru akan copy sel yang rosak ni, bila dah banyak sangat sel rosak, maka jadilah kanser.
  3. Mengikut sesetengah teori perawatan Islam, kanser disebabkan oleh jin.

Untuk teori (1) & (2), keadaan sel yang tak berapa betul ni adalah disebabkan oleh banyak perkara misalnya radikal bebas, makanan yang mengandungi bahan-bahan kimia, penggunaan produk yang ada bahan kimia bahaya dan sebagainya.

Sebab tu kita digalakkan untuk guna & ambil produk-produk organik dan semulajadi untuk kurangkan risiko tubuh kita terdedah terhadap bahan-bahan kimia bahaya ni.

Dan kita juga mesti konsisten makan suplemen untuk buang toksin yang masuk dalam badan kita secara tak langsung sebab suka atau tak hari-hari kita sedut udara yang ada macam-macam gas beracun seperti asap kereta, asap kilang, asap daripada pembakaran terbuka, jerebu dan sebagainya.

Yang no (3) pulak, kat sini pentingnya amalan rohani.

Amalan kesihatan yang baik BUKAN JAGA MAKAN JER tau… tak guna kalau kita Cuma fokus bab jaga pemakanan tapi aktiviti tak sihat juga, amalan rohani tak buat… ada 5 tiang utk penjagaan kesihatan:-

1- Makanan sihat & seimbang
2- Aktiviti sihat
3- Kegiatan sosial yang sihat
4- Amalan spiritual yang sihat (amalan rohani)
5- Pengambilan suplemen yang betul

Pengambilan suplemen dah jadi suatu perkara wajib pada zaman sekarang ni tau… kita makan ‘makanan sebenar’ (real food) tapi hakikatnya nutrien dalam tu dah tak cukup disebabkan macam-macam kerja teknologi dalam pemakanan ni contohnya proses GMO (penukaran organisma secara genetik)….. sudahnya kita cuma makan untuk kenyang je, bukan untuk dapatkan nutrisi.

Antara suplemen penting yang perlu kita ambil setiap hari untuk mengelakkan diri daripada terdedah kepada risiko penyakit kanser adalah suplemen yang mampu meningkatkan tahap sistem imun dan juga suplemen yang mempunyai antioksidan yang kuat bagi melawan serangan radikal bebas serta yang mampu memperbaiki sel hingga ke tahap DNA.

FB_IMG_1448807444237

NUTRIFERON

FUNGSI UTAMA NUTRIFERON

  • Menguatkan sistem imun dalam 3 hari – ia adalah satu-satunya interferon semulajadi di dunia. Kajian telah menunjukkan bahawa interferon mampu untuk merangsang dan meningkatkan daya tahan keseluruhan sistem imun badan dengan menghubungi pembunuh semulajadi dalam badan untuk tindakan: T-sel, B-sel dan macrophage.
  • Melawan kanser dan tumor – interferon semulajadi mengandungi polisakarida aktif yang merangsang dan mengaktifkan immunoglobulin untuk melawan tumor dan sel-sel kancer. Juga, ia boleh mengurangkan ketidakselesaan semasa rawatan kimoterapi.
  • Melindungi diri terharap virus influenza – ia mengimbangi responses imun alahan alam sekitar dan pencemaran udara, berkesan melindungi kemudaratan oleh pelbagai virus, mikrob termasuk demam, selsema, alahan, keradangan dan influenza.
  • Meringankan tekanan dan kelesuan – membantu mengatasi kelesuan yang disebabkan oleh kebimbangan, tekanan, keletihan dan gaya hidup aktif.
  • Kelewatan penuaan – formula unit Nutriferon merangsang pengeluaran macrophage dalam usaha untuk mengurangkan radikal bebas, virus dan kuman. Oleh itu, sel-sel menjadi lebih sihat.
  • Mengurangkan jangkitan virus Hepatitis B & C – keberkesanan Nutriferon dalam memerangi virus boleh mengurangkan jangkitan dan mengurangkan sebarang ketidakselesaan misalnya kembung, mual dan muntah yang biasa dialami oleh pesakit Hepatitis B & C.

5

VIVIX

Didalam kajian makmal, ramuan Vivix ® telah menunjukkan impak kepada mekanisma penting anti-penuaan pada tahap sellular.

4 MEKANISMA (PUNCA) PENUAAN PADA TAHAP SELLULAR

  1. KEROSAKAN DNA
  • Setiap hari, setiap sel tubuh diserang oleh hampir sejuta serangan yang merosakkan DNA. Serangan-serangan ini merosakkan pengakalan data genetic, menghasilkan satu “typo” (kesilapan dari yang asal) yang akan menggangu fungsi sel dan lanjutan umur.
  1. PENGAWALAN GENETIK
  • Pengawalan genetik menyumbang kepada kemerosotan umur pada tahap sellular. Didalam satu penemuan utama, ujian klinikal terbaru menunjukkan ramuan Vivix mampu mengaktifkan satu pengawalan genetik utama yang menolong melambatkan penuaan tahap sellular.
  1. PENGELUARAN TENAGA YANG KIAN MENURUN OLEH SEL-SEL
  • Mitochondria (penjana tenaga) di dalam sel menghasilkan tenaga yang kita perlukan. Apabila kecekapan mitochondria menurun, fungsi sel turut menurun. Ramuan Vivix ® menggalakkan biogenesis (pembentukan baru) mitochondria untuk meningkatkan tahap tenaga di dalam sel.
  1. PENIMBUNAN PROTIN AGE
  • Penimbunan berlebihan protin AGE (Advance Glycation End products) boleh menyebabkan kerosakan tahap sellular yang akan mengganggu keutuhan sel dan umur. Ramuan Vivix ® adalah 10 kali lebih kuat dari resveratrol (kandungan unik dalam anggur “muscadine”) untuk melambatkan pembentukan protin AGE.
muscadine-grape
Anggur muscadine

Anggur muscadine hebat yang menjadi bahan utama dalam Vivix adalah satu-satunya anggur di alam semulajadi yang mempunyai lebih daripada satu kromosom, yang mana ahli sains berjaya mengukuhkan profil polyphenolnya dan berpontensi untuk memanfaatkan kesihatan. Ia juga mengandungi asid ellagik dalam kepekatan yang tinggi, satu phyto-nutrient yang tidak dijumpai didalam anggur jenis lain dan telah menunjukkan mempunyai ciri-ciri MENGHENTIKAN KIMIA PENYEBAB KANSER, anti-virus dan anti-bakteria.

IKUTI KISAH MEREKA YANG TELAH BERJAYA PULIH DARIPADA KANSER SELEPAS MENGAMALKAN PENGAMBILAN SUPLEMEN YANG BETUL & DIET YANG SIHAT

master law

Vivix - master law

1938041_836396399712681_1961469835_n-405x600

 

sarah

 

HUBUNGI:

Nieda
Business Leader & Shaklee Independent Distributor

SMS | Call | Whatsapp:
019 – 707 1977

Email:
nieda@ohcantik.com 

Komen Facebook:
Punca Kanser: Apa Bagaimana Siapa Kenapa?
Tagged on:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *