Ni satu lagi masalah yang sangat-sangat menyiksakan… semua jadi serba tak kena.. kalau yang teruk tu, nak buka mata pun tak boleh. Migrain ni ibarat musuh ketat semua orang!

Sebab tu, apa saja sanggup dibuat asalkan dapat elak migraine ni daripada menyerang dan sanggup buat apa saja cara hilangkan migrain yang boleh membantu.

 

APA SEBENARNYA PUNCA MIGRAIN?

Kajian menunjukkan bahawa orang yang kekurangan vitamin B lebih berisiko tinggi mendapat serangan migrain. Jadi, orang yang selalu sangat sakit kepala dan diserang migrain, mulakanlah ambil suplemen vitamin B sekarang.

Vitamin B12, vitamin B6 dan asid folik bukan saja dapat mengurangkan kekerapan serangan migrain, tetapi ia juga membantu mengurangkan tahap keseriusan migrain tersebut. Tapi ini tak bermakna anda telan suplemen vitamin B pada waktu pagi sebab diserang migrain dan terus mengharapkan migrain tu hilang menjelang tengahari. Ini bukan cara hilangkan migrain yang dimaksudkan.

Pengambilan suplemen vitamin B ni harus dilakukan secara konsisten, setiap hari mengikut dos yang disyorkan dan selepas beberapa minggu atau bulan (bergantung kepada individu), anda akan dapat rasakan perubahan yang sangat baik. Kalau sebelum ni, migrain menyerang hampir setiap minggu atau setiap bulan, kekerapan ini akan jadi berkurangan.

Atau jika sebelum ini, setiap kali migrain menyerang anda akan rasa macam nak pecah kepala tapi selepas konsisten mengambil suplemen, kesakitan tu taklah seteruk seperti selalu.

Lama kelamaan migrain dan sakit kepala yang selalu menyerang mungkin akan hilang sama sekali… asalkan anda terus konsisten dan berdisplin dalam pengambilan suplemen serta air kosong yang cukup setiap hari. Mudah jer kan nak buat cara hilangkan migrain yang ni? Telan suplemen jer…

Migrain biasanya menyerang lebih ramai golongan wanita berbanding lelaki. Kenapa?… tidak dapat dipastikan.

Migrain bukan saja menyebabkan sakit di kepala tapi lengkap dengan loya, muntah, sensitif kepada cahaya dan bunyi dan boleh juga menyebabkan keresahan, letih, blind spots dan rasa sakit seakan menyegat pada kaki dan tangan.

migraine
Migrain boleh menyerang sesiapa saja tak mengira masa – lebih-lebih lagi apabila seseorang itu sedang mengalami tekanan

 

Kepada orang yang kerap mengalami simptom-simptom ini, menambah suplemen vitamin B dan asid folik dalam rutin harian adalah jalan terbaik dan ia adalah cara hilangkan migrain paling mudah. Pilihlah vitamin B yang lengkap dengan 8 vitamin B penting serta asid folik seperti yang terdapat dalam BComplex Shaklee.

Pada masa yang sama, amalkan juga diet sihat dan ambil makanan yang kaya dengan vitamin B seperti:

  • Kacang peas
  • Buah-buahan segar atau kering
  • Telur
  • Brokoli
  • Asparagus
  • Hati
  • Ayam
  • Kentang
  • Kacang
  • Bijirin sarapan
  • Susu
  • Ikan
  • Nasi

Makan secara seimbang dan minum air kosong sekurang-kurangnya 2 liter sehari bagi memastikan badan kita sentiasa mendapat nutrisi yang secukupnya dan berfungsi dengan baik. Jangan semata-mata bergantung sepenuhnya kepada suplemen untuk cara hilangkan migrain kerana suplemen dan diet sihat perlu saling melengkapi.

 

APA KELEBIHAN VITAMIN B (BCOMPLEX) SHAKLEE

Para saintis Shaklee telah mencipta asid folik secara semulajadi yang pertama di dunia dengan kadar kebolehserapan (bioavailability) yang sangat tinggi dan berkualiti. Ini kerana, asid folik yang semulajadi tidak mudah untuk diserap oleh tubuh, dan hampir 99% asid folik yang terdapat dalam pasaran bersifat sintetik.

BComplex Shaklee mengandungi 8 komponen penting vitamin B, termasuklah 100% biotin dan asid folik. Semua 8 vitamin ini perlu ada pada vitamin BComplex untuk mendapatkan keseimbangan dan keberkesanan yang sempurna. Lebihan atau kekurangan salah satu vitamin ini akan menyebabkan ketidakseimbangan vitamin B dalam tubuh.

Vitamin B adalah vitamin larut air, sebarang lebihan tidak akan disimpan sebaliknya disingkirkan melalui sistem pencernaan. Oleh itu, adalah sangat penting untuk kita mengambil vitamin B setiap hari.

Migraine

APA YANG ADA DALAM BCOMPLEX SHAKLEE?
Vitamin B1, Vitamin B2, Vitamin B3 (niacin), Vitamin B5, Vitamin B6, Vitamin B9 (asid folik), Vitamin B12… Kesemua jenis vitamin B ni diperlukan oleh badan anda…
Vitamin B1~menggalakkan pertumbuhan dan merangsang fungsi otak, membantu kesihatan sistem saraf, mencegah kelesuan, meningkatkan stamina, membantu sistem pencernaan dan metabolisma. Sebab tu vitamin B adalah cara hilangkan migrain yang paling mudah dan berkesan.
Vitamin B2~Memproses asid amino dan lemak, juga membantu mengaktifkan vitamin B6 dan asid folik.
Vitamin B3~Membantu mengurangkan kolesterol dalam darah dan pengaliran kolesterol dalam darah; membantu dalam kesihatan kulit yang baik dan membantu sistem pencernaan. Kajian membuktikan kadar B3 yang rendah akan menyebabkan tekanan dan seterusnya meninggikan kadar untuk menjadikan seseorang psycho/sakit mental.
Vitamin B5~Membantu mengurangkan stress fizikal/mental; membantu mengurangkan penuaan pramatang
Vitamin B6~Vitamin utama dalam proses asid amino. Mengawal serotonin didalam otak kerana ketidakseimbangan serotonin akan menyebabkan tekanan.
Vitamin B9~Bersama-sama dengan vitamin B12, vitamin B9 membantu fungsi neurotransmitter dan juga mengurangkan tekanan.
Vitamin B12~Mengawal kesihatan sistem saraf dan membantu pembinaan sel darah merah.

Nieda
Business Leader & Shaklee Independent Distributor

SMS | Call | Whatsapp:
019 – 707 1977

Email:
nieda@ohcantik.com 

Komen Facebook:
Cara Hilangkan Migrain Yang Ramai Orang Tak Pernah Terfikir Untuk Lakukan

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *