X

Cara Mengatasi Alzheimer Dengan Mudah Jer!

Alzheimer adalah penyakit neurodegeneratif yang melibatkan kerosakan dan kematian sel-sel otak. Walaupun punca sebenar Alzheimer belum sepenuhnya difahami, terdapat beberapa faktor yang dikaitkan dengan perkembangan penyakit ini. Bagaimana cara mengatasi Alzheimer ni? Boleh diatasi ke?

Ok, itu nanti saya akan kongsikan ye.

 

Sekarang kita lihat dulu apa faktor yang mungkin mempengaruhi penyakit Alzheimer ni. Antaranya:

1. Faktor Genetik: Warisan genetik memainkan peranan penting dalam risiko Alzheimer. Keturunan dari individu yang menghidap Alzheimer mempunyai risiko yang lebih tinggi untuk mendapat penyakit ini.

2. Umur: Faktor utama risiko Alzheimer adalah usia. Risiko ini meningkat dengan bertambahnya umur, dan kebanyakan individu yang menghidap Alzheimer adalah mereka yang berusia 65 tahun ke atas.

3. Perubahan Protein dalam Otak: Pengumpulan protein tau dan beta-amyloid dalam otak merupakan ciri fizikal penyakit Alzheimer. Pengumpulan ini boleh menyebabkan gangguan komunikasi antara sel-sel otak dan kematian sel.

4. Keradangan Kronik: Keradangan kronik dalam badan telah dikaitkan dengan risiko lebih tinggi untuk Alzheimer. Keradangan ini boleh berasal daripada pelbagai punca, termasuk penyakit jantung, kencing manis dan obesiti.

5. Faktor Gaya Hidup: Diet tidak sihat, kurang aktiviti fizikal, kurang cabaran mental, merokok dan kekurangan tidur telah dikaitkan dengan peningkatan risiko Alzheimer.

6. Penyakit Kardiovaskular: Kesihatan jantung yang buruk boleh meningkatkan risiko penyakit Alzheimer, kerana aliran darah yang tidak mencukupi ke otak boleh menyebabkan kerosakan.

7. Ketidakseimbangan Kimia Otak: Perubahan dalam pengaturan kimia otak seperti penurunan pengeluaran neurotransmiter yang penting, seperti acetilkolin, juga dikaitkan dengan Alzheimer.

Faktor-faktor ini boleh meningkatkan risiko Alzheimer.

Walau bagaimanapun, penyakit ini masih melalui penyelidikan yang aktif, dan penyebab sahihnya belum sepenuhnya difahami. Walaupun tidak mungkin untuk mengelak sepenuhnya daripada risiko Alzheimer, menjalani gaya hidup sihat dan memelihara kesihatan mental dan fizikal boleh membantu mengurangkan risiko.

 

Bagaimana pula cara mengatasi Alzheimer?

Walaupun tiada ubat khusus untuk Alzheimer, terdapat beberapa cara yang boleh membantu menguruskan gejala dan melambatkan perkembangannya. Ini termasuk mengekalkan gaya hidup sihat dengan pemakanan seimbang dan senaman, merangsang minda melalui aktiviti mental, mengekalkan hubungan sosial, dan berunding dengan doktor untuk mendapatkan rawatan yang sesuai.

Penting juga untuk memahami dan menerima perubahan yang berlaku pada individu yang mengalami Alzheimer, serta mencari sokongan daripada keluarga dan profesional kesihatan.

 

 

 

KELEBIHAN & MANFAAT BAHAN-BAHAN DALAM MINDTROPIC, BAGAIMANA IA MENYOKONG CARA MENGATASI ALZHEIMER

Ahswaganda KSM-66
Bahan aktif berpaten dan berkualiti tinggi dari India ini bertindak sebagai adaptogen (bahan semulajadi yang dapat membantu badan manusia menyesuaikan diri dengan tekanan fizikal, mental dan persekitaran) yang dapat mengurangkan symptom berkait dengan stress, keresahan dan kemurungan.

Phosphatdylserine
‘Super brain booster’ (penggalak minda) yang amat penting bagi mengekalkan kesihatan dan struktur set otak bagi menyokong daya ingatan, konsentrasi dan ketajaman minda dalam berfikir.

Bacopa monnieri
Tumbuhan yang dikenali sebagai Brahmi ini dikaji dapat membantu dalam regenerasi sel otak. Herba yang kaya dengan antioksidan ini menyokong fungsi kognitif, emosi dan memori.
Kognitif merujuk kepada proses berfikir, persepsi, pemahaman dan pengetahuan dalam aktiviti otak manusia. Ia melibatkan segala yang berkaitan dengan penerimaan, pemprosesan, penyimpanan, dan penggunaan maklumat.

Magnesium
Komponen yang terlibat dalam lebih 600 tindakbalas sel badan, sekaligus menjadikan mineral ini penting untuk kesihatan otak, membantu pembelajaran dan meningkatkan kualiti tidur.

Selenium
Bertindak sebagai ‘neuroprotector’ (pelindung sel neuron) dalam mencegah kerosakan sel daripada tekanan oksidatif dan keradangan. Ia juga dapat melindungi otak daripada kemerosotan kognitif akibat penuaan.

  • 100% bahan semulajadi
  • Sesuai untuk 18 tahun keatas
  • Pil jenis kunyah asa buah peach yang sedap (sesuai untuk warga emas yang sukar menelan pil)
  • Tanpa perasa & pewarna tiruan
  • Tanpa gula tambahan
  • Pengiktirafan kilang oleh European Quality Award

 

 

 

 

 

Lihat juga: TESTIMONI Mindtropic Untuk Bantu Atasi Masalah Susah Tidur Malam

 

 

Anda atau orang yang anda sayang tersenarai antara mereka yang perlukan MINDTROPIC seperti di atas?

WhatsApp saya segera untuk dapatkan promosi terkini!

 

 

Komen Facebook:
Cara Mengatasi Alzheimer Dengan Mudah Jer!
Lagi Artikel Menarik
Leave a Comment