Detox paling berkesan… paling mudah… paling selamat… semua orang nak macam ni kan?

Mesti ramai yang tau tentang detox ni kan? Dan macam-macam pulak cara detox yang biasa kita dengar… buat air detox lah.. rendam kaki lah.. makan itu dan ini… tapi dalam banyak-banyak cara detox, kita mesti nak yang paling mudah paling berkesan kan?

Tapi adakah detox yang kita buat tu adalah detox paling berkesan?

Dah buat macam-macam cara detox tapi badan tetap rasa macam tu jugak… masih selalu rasa tak sihat.. masih ada macam-macam masalah.

Kenapa agaknya yer?

 

PUNCA KENAPA KITA RASA TAK SIHAT

Ok… bayangkan yang diri kita ni ibarat sebuah baldi. Dan bayangkan pula toksin yang ada disekeliling kita setiap hari tu ibarat macam air yang sedang menitik masuk ke dalam baldi tadi… lama-lama baldi tu akan penuh dengan toksin, dek kerana terdedah (menadah) toksin setiap hari.

Kalau sikit-sikit takpe lah sebab sistem imun kita direka khusus untuk menangani serangan toksid tadi. TAPI, pendedahan berlebihan kepada toksin, bahan kimia, tekanan fizikal dan emosi pun ikut sama memenuhkan baldi (badan kita) tadi dan ada masanya baldi tu overflow sebab terlebih-lebih muatan dah.

Ia mungkin ambil masa yang agak lama untuk sampai jadi overflow tu, tapi bila keradangan sel dah mula terjadi, simptom akan timbul dan penyakit pun mula datang.

Jadi, apa yang kita perlu buat untuk halang daripada toksin ni terus melekat dalam badan?

Jawapannya adalah = DETOX

Dalam banyak-banyak cara detox, mestilah kita nak detox paling berkesan kan?

Apa pulak detox paling berkesan untuk singkirkan segala toksin yang ada ni?

Jawapannya adalah = Program Detox Clean 9 Forever Living

 

detox paling berkesan

TEKNIK 5R

5R ni bukanlah nama produk, tapi ia adalah teknik atau strategi detox paling berkesan dan mudah untuk dilakukan.

Proses detox ni bukanlah berfungsi macam magik tau… buat hari ni esok lusa terus sihat. Toksin kan banyak dalam badan tu… jadi semuanya perlukan masa.

 

R1: REMOVE (singkirkan) PUNCA TOKSIN

Kenal pasti punca tekanan dan toksin yang menyebabkan permasalahan kepada badan kita terlebih dulu dan singkirkannya serta-merta. Contohnya kalau kita banyak sangat terdedah kepada pencemaran atau bahan kimia… jadi, cuba sebolehnya untuk kurangkan atau elakkan terus pendedahan tu barulah kita boleh pergi ke fasa yang seterusnya iaitu penyingkiran toksin dalam badan tu sendiri (ini secara asasnya saja).

 

R2: REGENERATE (menjana semula) MEMBRAN SEL

Membran sel menjadi pemegang kebijaksanaan sel dan memainkan peranan utama dalam detox, menukarkan gen dan mematikan, dan mengawal selia hormon. Jadi, menjana semula membran adalah teras penyelesaian untuk peningkatan jumlah gejala yang tidak dapat dijelaskan dan penyakit degeneratif yang ada pada hari ini.

Kalau berlaku keradangan, apa pun tak boleh masuk dan keluar, jadi sel menjadi tempat berkumpulnya toksik dan penyakit. Membran perlu dijana semula untuk detoksifikasi berlaku dan bagi mendapatkan penyembuhan badan secara menyeluruh.

 

R3: RESTORE (pemulihan) TENAGA SEL

Tenaga selular ibarat petrol bagi sel, sehingga tidak ada yang berjalan atau fungsi tanpanya. Seperti nutrien yang mengalir ke dalam sel, mereka memberi makan kepada kuasa dipanggil mitokondria, struktur sel yang menghasilkan ATP (tenaga selular). Tanpa pengeluaran ATP yang mencukupi, sel-sel tidak dapat menyahtoksik atau menjana semula dengan betul.

Lebih rendah ATP anda, maka lebihlah juga keradangan yang berlaku pada tahap sel. Rawatan tak akan berkesan kalau ATP selular tidak dipulihkan.

 

R4: REDUCE (kurangkan) KERADANGAN SEL

Keradangan sel akan membawa kepada wabak penyakit kronik dan gangguan hormon. Secara khusus, saya merujuk kepada keradangan sel membran yang mempengaruhi cara sel berkomunikasi, detox dan akhirnya perubahan ekspresi gen, yang boleh mencetuskan penyakit kelemahan genetik.

Sumber utama keradangan termasuklah gula dan bijirin, lemak jahat, biotoxins, dan toksin daripada tampalan merkuri dan GMO.

 

R5: RE-ESTABLISH (membina semula) METHYLATION (metilasi)

Methylation adalah satu proses biokimia yang banyak memberi kesan fungsi penting badan termasuklah pembaikan DNA, detoksifikasi, melawan jangkitan, menghapuskan toksin alam sekitar seperti plumbum dan estrogen. Badan kita memerlukan metilasi untuk mengawal selia hormon tekanan.

Kumpulan metil yang diperlukan untuk menghidupkan tindak balas tekanan, tetapi mereka juga diperlukan untuk mematikannya. Oleh itu, jika kumpulan metil kurang, toksin akan menjadi lebih besar, keradangan, dan tekanan lain turut mencetuskan gen buruk.

Diet yang penuh toksik, gaya hidup dan pelbagai tekanan (sama ada kimia, fizikal atau emosi) boleh menghidupkan gen buruk. Sebaliknya, gaya hidup yang sihat, pemakanan yang bersih dan persekitaran, dan metilasi dipulihkan dengan betul boleh mematikan gen yang tidak baik. Oleh itu, DNA kita tidak lagi takdir kita.

Baca juga: Pecahkan Batu Karang Tanpa Pembedahan @ Laser

 

FOREVER LIVING CLEAN 9 DETOX

detox paling berkesan

Set Detox Clean 9 Forever Living mengandungi produk-produk berikut:

  • 3 x Forever Aloe Vera Gel
  • 1 x Forever Lite (Vanila / Coklat)
  • 1 x Forever Bee Pollen
  • 1 x Forever Arctic-Sea
  • 9 x Forever Fiber
  • 1 x Buku Panduan Lengkap Clean 9 & Diet Eksklusif

 

Bagaimana produk-produk ini berfungsi?

FOREVER ALOE VERA GEL – membantu proses detoksifikasi untuk menyingkirkan segala mendapan daripada dalam usus, seterusnya menyingkirkan toksin, meningkatkan tenaga dan tahap kesihatan sistem penghadaman.

FOREVER LITE – dengan pilihan perisa samada Vanilla atau coklat, ia adalah sumber protein bebas kolesterol yang membantu mengatasi rasa lapar dan memberikan anda 90 kalori makanan yang lengkap. Ia adalah meal replacement yang sangat baik & berkhasiat.

FOREVER BEE POLLEN – debunga lebah yang membantu meningkatkan tenaga dan metabolisma badan anda. Ini membolehkan proses pembakaran makana kepada tenaga berlaku dengan lebih efisien.

FOREVER ARCTIC-SEA – softgel yang mengandungi gabungan minyak ikan (Omega-3) dan minyak zaitun (Omega 9) yang berfungsi untuk memecahkan lemak dalam badan, menyingkirkan kolesterol dan menghalang proses penukaran karbohidrat kepada lemak.

FOREVER FIBER – serat larut air yang membantu memberikan kenyang dan seterusnya mengurangkan keinginan @ nafasu makan, disamping melancarkan proses penghadaman.

 

ADAKAH DETOKS BERTUJUAN HANYA UNTUK KURUS?

Tidak!…

Detoks = mencuci @ membersihkan badan kita daripada toksin, kotoran dan lemak.

Oleh itu, kesannya adalah lebih daripada sekadar untuk pengurusan berat badan. Detoks akan membuatkan anda menjadi lebih sihat, segar dan bertenaga.

Detoks juga akan menambah keberkesanan suplemen @ ubat yang anda ambil kerana segala zat nutrisinya dapat diserap dengan baik oleh badan kerana toksin yang menjadi penghalang sudah tiada.

Kurus atau turun berat badan adalah bonus kepada detoks yang anda buat.

Jadi, orang yang sudah kurus pun wajib detox sebab kurus tidak bermakna badan anda bersih daripada toksin.

 

detox paling berkesan

 

detox paling berkesan

 

detox paling berkesan

 

 

detox paling berkesan

Komen Facebook:
Detox Paling Berkesan, Selamat & Mudah – Clean 9
Tagged on:             

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *