Saya yakin mesti ramai yang sedang tercari-cari cara hilangkan gastrik cara mudah sebab dah tak sanggup nak menanggung sakit gastrik tu kan?. Hanya orang yang ada penyakit gastrik saja yang tahu betapa seksanya apabila gastrik menyerang.

Nak berguling, berpeluh sejuk semua ada.

Walau dah makan macam-macam jenis ubat atau dah mencuba pelbagai petua yang ada, anda masih tak dapat nak hilangkan gastrik cara mudah?

Mari ikuti pengalaman Puan Emy Lea bagaimana beliau dapat hilangkan gastrik cara mudah tanpa beliau sedar hanya dengan mengambil suplemen Shaklee.

hilangkan gastrik cara mudah

[MASALAH GASTRIK SEBAB ALERGIK UDANG KINI TIADA LAGI]

Saya seorang ibu kepada 4 orang anak yg berumur daripada 10 hingga 4 tahun. Saya juga seorang guru yang berumur 42 tahun. Dan ini adalah kisah testimoni saya yang konsisten amalkan ESP, Vitamin B Complex, Vitamin C dan juga Alfalfa.

Saya mula-mula kena gastrik semasa saya mengandung anak sulung (2007). Dan, gastrik saya hanya menyerang jika saya ada makan udang. Sebelum kahwin saya takde masalah pun jika makan udang. Malahan, udang adalah makanan favorite saya, terutamanya udang sungai. Mungkin perubahan hormon semasa mengandung menyebabkan badan saya tak boleh nak terima udang. So, pendek kan cerita, saya terpaksa berpantang makan udang.

Selepas melahirkan anak sulung, kira2 umur anak sudah lebih 6 bulan, saya cuba lagi makan udang. Sekali lagi saya diserang gastric yang teruk. Yang mana jika saya telan Trisilox pun tak jalan.

Mengerekot la saya kat tilam sepanjang hari. Last2 saya telan 2 biji panadol dan 2 biji Trisilok, barulah lega sikit sakit perut tu. Tetapi, dalam masa 2 hingga ke 3 hari tu, memang saya langsung tak boleh silap makan.

Contohnya, saya kena makan bubur..tak boleh makan nasi biasa. Itupun dlm kuantiti yg sedikit. Tak boleh juga makan makanan yg pedas dan juga berminyak. Kalo over makan atau tersalah makan, maka gastric akan kembali datang menyerang.

Oleh kerana sudah berasa serik dengan kesakitan gastric, maka saya lebih rela untuk berpantang daripada makan udang sampai bila2.

Semasa hamil anak ke 4 (2012), saya mula mengamalkan vitamin Shaklee. Antara yg saya amalkan masa tu adalah ESP, Vitamin C dan Vitamin B. Selepas bersalin hingga tamat berpantang, saya amalkan Alfalfa selain daripada vitamin 2 yg saya amalkan sebelum ini.

Apabila anak saya berumur 2 tahun, sekali lagi saya cuba untuk makan balik makanan kegemaran saya sejak dari zaman anak dara lagi. Dan, saya terkejut bila selepas makan tu perut saya okey je. Takde tanda2 diserang gastrik.

Selang seminggu kemudian, saya cuba lagi makan udang, pun masih sama, tiada lagi diserang gastric. So, dari situlah saya sedar yang vitamin Shaklee yang saya amalkan itu telah menyebabkan gastric saya sembuh walaupun pada awalnya niat saya utk amalkan Shaklee adalah utk breastfeeding.

Jadi, sampai hari ini, setelah anak no. 4 saya berumur 4 tahun, saya masih amalkan Shaklee. Dan, kepelbagaian vitamin yg saya dah cuba pun makin bertambah. Hampir semua vitamin Shaklee sudah saya cuba.

Malahan, anak2 dan suami pun saya suruh dorang amalkan vitamin Shaklee setiap hari. Dan, sehingga ke hari ini saya amat yakin dengan kualiti vitamin Shaklee.

Terima kasih Shaklee.

 

Begitulah perkongsian daripada Puan Emy Lea tentang kisah beliau yang berjaya hilangkan gastrik selepas mengamalkan suplemen Shaklee.

Tentu rasa gembira kan apabila penyakit yang sudah sekian lama ditanggung sudah hilang?

 

INFO RINGKAS TENTANG SUPLEMEN YANG DIAMALKAN OLEH PUAN EMY LEA UNTUK HILANGKAN GASTRIK CARA MUDAH

hilangkan gastrik cara mudah

ESP – sumber protein lengkap dengan 9 asid amino penting untuk memberikan rasa kenyang lebih lama dan membantu tubuh menghasilkan tisu yang sihat.

Badan kita memerlukan protein.Protein adalah bahan asas semua sel dan blok-pembina organ tubuh. Stuktur asas tubuh manusia adalah sel. Segala penyakit pada zaman moden ini  disebabkan oleh pengumpulan sel-sel yang LEMAH & KURANG SIHAT.  Keperluan protein yang mencukupi dikatakan kunci kesihatan yang optimum. Protein diperlukan untuk menghasilkan hormon, enzim, antibodi dan neurotransmitter.

25% daripada badan kita berasal (diperbuat) daripada protein. Kuku, rambut, kulit, otot adalah protein. Malah Dr. Bruce Miller dalam  bukunya mengatakan kita adalah protein.

Protein berasal dari perkataan Greek (PROTOS) bermaksud – ‘the first’ dan badan kita terdiri daripada :-

  1. 66% Air
  2. 25% Protein
  3. 8% Lemak
  4. 1% Kombinasi mineral & vitamin

hilangkan gastrik cara mudah

Sustained Release Vita-C PlusTM – adalah produk semulajadi yang diperolehi daripada ekstrak jagung yang sesuai untuk mereka yang mempunyai perut sensitif.

Ia mempunyai sistem pelepasan berperingkat yang melepaskan 500mg vitamin C dalam masa 5 jam untuk meningkatkan penggunaan vitamin C dan mengurang pembaziran. Ini bersamaan dengan pengambilan satu setengah biji oren setiap jam selama 5 jam.

Diperkayakan dengan 120mg bioflavonoid sitrus yang bertindak secara sinergi dengan vitamin C, untuk meningkatkan lagi keberkesananya.

hilangkan gastrik cara mudah

Alfalfa Complex – Alfalfa bermaksud “raja segala makanan” dan ada sebab gelaran tersebut diberikan – ia sangat berkhasiat. Alfalfa mempunyai sistem akar tunjang yang boleh mencecah sedalam 6 meter ke bawah, membolehkan ia menyerap lebih banyak nutrien dari tanah. Tumbuhan ini membekalkan lebih 300 nutrien dan mineral termasuk kalsium, fosforus, zat besi, magnesium, klorofil, bioflavonoid, mineral surih dan vitamin. Bersifat alkali yang mampu membantu meredakan keasidan perut akibat gastrik.

Alfalfa Complex adalah Shaklee Signature Formula yang asalnya dibangunkan oleh Dr. Shaklee pada 1950’an.

hilangkan gastrik cara mudah

B-Complex – Vitamin B memainkan peranan penting untuk fungsi tubuh kerana ia membantu menukar makanan kepada tenaga untuk sel-sel. Asid Folik, salah satu vitamin B kritikal dan tidak mudah diserap. Maka, Shaklee membangunkan sistem penyerapan bioaktif berpaten yang menjadikan nutrien ini lebih mudah diserap untuk menyokong penyerapan. Teknologi berpaten ini adalah milik eksklusif Shaklee.

 

WhatsApp saya di 019-707 1977 untuk info lanjut / membuat pesanan set suplemen bagi hilangkan gastrik cara mudah ni

hilangkan gastrik cara mudah

Untuk senarai harga sila rujuk halaman Senarai Harga Produk Shaklee Untuk Bukan Ahli

hilangkan gastrik cara mudah

KENAPA MESTI BELI PRODUK SHAKLEE DENGAN SAYA?

Dapatkan konsultasi eksklusif secara berterusan apabila membuat belian produk Shaklee melalui saya. Dan dapatkan juga tawaran-tawaran dan diskaun hebat yang Shaklee berikan kepada semua penggunanya yang berdaftar sebagai ahli.
Komen Facebook:
Hilangkan Gastrik Cara Mudah Diamalkan Wanita Ini

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *