Anda tengah fikir-fikir nak try DETOKS dan nak detoks cara mudah?

Bila detoks dibuat dengan cara yang betul, detoks cara sihat, detoks dalam keadaan terkawal (maksudnya tak dibuat secara berlebih-lebihan atau terlalu ekstrem) – badan anda akan dapat dibersihkan daripada toksin & akan menjadi bertambah sihat. Detoks pulak tak perlu lalui proses yang rumit atau leceh… ada detoks cara mudah yang kita boleh pilih…

detox-benefits

 

Masih tak yakin?…. ok, kat bawah ni saya share 10 sebab kenapa kita semua kena detoks

  1. BUANG TOKSIN DARI DALAM BADAN yang datang daripada pendedahan jangka panjang kepada toksin (pencemaran alam sekitar, kimia penyebab kanser, bahan awet, racun serangga, logam berat dan bahan sisa industri. Kalau semua ni tak dibuang, akan buatkan sistem imun kita jadi lemah, mudah jatuh sakit. Toksin ni semua berkumpul dalam tisu dan sel dalam badan, termasuklah otak… biasanya bertahun-tahun… erkk!
  2. MENCEGAH PENYAKIT KRONIK – toksin yang berpunca daripada pencemaran alam selalunya jadi punca kepada penyakit kanser, penyakit neuro, sakit jantung, stroke dan segala macam penyakit kronik. Badan kita memang dah sedia ada sistem fungsi detoks tapi sistem ni selalu saja OVERLOADED!… jadi, proses DETOKS tambahan sangat-sangat diperlukan.
  3. TINGKATKAN FUNGSI SISTEM IMUN – sistem imun ni jangan sesekali diperjudikan… ni ibarat askar-askar yang mengawal badan kita daripada terkena serangan penyakit
  4. TURUNKAN BERAT BADAN – orang yang nak turunkan berat badan memang WAJIB DETOKS. Kalau turunkan berat badan tanpa detoks, senang-senang jer nak gemok semula dengan cepat skali! Detoks bantu untuk buang segala toksin yang menempel kat sel-sel lemak meningkatkan metabolisme
  5. PERLAHANKAN PENUAAN – detoks bantu untuk nyahkan radikal bebas dan logam berat yang boleh menyebabkan penuaan berlaku dengan cepat. Detoks juga akan meningkatkan daya penyerapan nutrien, antioksidan dan vitamin
  6. MENINGKATKAN KUALITI HIDUP – toksin akan buatkan kita dapat sakit sendi, sakit kepala, masalah penghadaman, tidur yang terganggu dan lemah / tak bertenaga… kalau ada masalah ni… DETOKSLAH!
  7. MENINGKATKAN TENAGA – lepas detoks, kita akan rasa lebih segar, bertenaga dan dapat tidur yang lebih nyaman & lena… kalau tak percaya… BUATLAH DETOKS
  8. KULIT JADI CANTIK & SIHAT – detoks sangat-sangat membantu untuk meredakan jerawat, menguatkan rambut dan kuku dan kulit jadi sihat & bersih.
  9. KESIHATAN & KECERDASAN MENTAL – bila sistem badan bersih daripada bendasing yang jahat (toksin) ia akan dapat berfungsi dengan baik… kita pun akan sentiasa rasa SIHAT, TENANG, HAPPY….
  10. KEMBALIKAN KESEIMBANGAN SISTEM BADAN – sistem penghadaman, sistem saraf dan sistem hormon direka untuk bekerjasama antara satu sama lain untuk mendapatkan kesihatan yang optimum. Inilah yang sepatutnya badan kita buat / mahu buat. Bila kita lambakkan toksin dan makanan tak sihat yang banyak dalam badan, sistem-sistem ni tak dapat bekerja dengan baik dan kita pun akan JATUH SAKIT. Detoks membantu untuk kembalikan semula keseimbangan fungsi sistem badan kita.

JOM DETOKS CARA MUDAH DENGAN SHAKLEE!

detoks cara mudah

Detoks cara mudah Shaklee ni adalah melalui pengambilan makanan & suplemen yang betul. Jangan la pulak kita buat detoks tapi pemakanan harian kita tak jaga… takkan la nak bazirkan segala usaha yang kita dah buat untuk buangkan semua toksin yang ada tu kan?… sia-sia jer lah nanti..

Usah risau tentang sekatan pemakanan yang teruk semasa berdetoks kerana menu yang disarankan untuk program ini agak menarik & sedap juga.

detoks cara mudah
Contoh aturan pengambilan suplemen & menu khas untuk program detoks Shaklee (Jadual & menu lengkap untuk 7 hari akan diberi kepada semua peserta)

 

Program detoks ni berlangsung cuma selama 7 hari saja. Aturan pengambilan suplemen dan menu khas akan diberikan kepada semua peserta yang mengikuti program ini. Tempoh 7 hari berdetoks tersebut adalah bergantung kepada jadual individu kerana tak ada tarikh tertentu baginya.

Untuk lebih seronok, buat program ini bersama-sama dengan kawan-kawan atau ahli keluarga masing-masing kerana setidaknya anda akan ada sokongan moral yang kuat dan tidak akan merasa tertekan jika melihat orang lain boleh makan dengan bebas.

 

Kita kan nak sihat macam mereka-mereka ni yang dah pun rasa kesan positif hasil daripada buat detoks cara Shaklee

detoks cara mudah

detoks cara mudah

detoks cara mudah

detoks cara mudah

detoks cara mudah

MELABURLAH UNTUK KESIHATAN KERANA IA TIADA GANTI

HUBUNGI:

Nieda
Business Leader & Shaklee Independent Distributor

Whatsapp:
019 – 707 1977

Email:
nieda@ohcantik.com 

Komen Facebook:
Detoks Cara Mudah: 10 Sebab Kenapa Semua Orang Wajib Buat Detoks
Tagged on:     

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *