Semua orang mesti nak cara cepat hilangkan jeragat degil tu kan? Jeragat ni masalah biasa bukan saja bagi golongan wanita, tapi lelaki jugak tak lari dari masalah kulit ni. Degil pulak tu kan… bukan senang nak hilangkan jeragat.. bukan boleh tepek-tepek krim hari ni esok hilang… ada sesetengah orang sampai ambik keputusan untuk pilih rawatan laser untuk hilangkan jeragat degil ni.

Ape sebernarnya yang dikatakan jeragat?

 

PENERANGAN RINGKAS TENTANG JERAGAT

Pigmentasi bermaksud pewarnaan kulit. Kecelaruan atau gangguan pigmentasi kulit akan beri kesan kepada warna kulit kita. Kulit kita mendapat tonanya melalui pigmen yang dipanggil melanin. Sel khas yang terdapat pada kulit berfungsi membentuk melanin. Bila sel-sel ini rosak atau tidak sihat, ia akan memberi kesan kepada penghasilan melanin. Sesetengah kecelaruan pigmentasi cuma beri kesan tompokan pada kulit atau ada jugak yang terjadi kepada seluruh badan.

Jika badan menghasilkan terlalu banyak melanin, kulit akan jadi gelap. Kehamilan, Addison’s disease (satu gangguan di mana kelenjar adrenal tidak mengeluarkan cukup hormon) dan terlalu terdedah kepada cahaya matahari boleh menyebabkan kulit bertukar menjadi gelap.

Jika badan menghasilkan terlalu sikit melanin, kulit akan jadi terlalu cerah. Vitiligo adalah keadaan yang menyebabkan tompokan cerah pada kulit. Albinism (albino) adalah masalah genetik yang memberi kesan kepada kulit seseorang. Orang yang ada albinism mungkin hampir tak punya warna kulit, lebih cerah daripada warna kulit normal atau warna kulit betompok-tompok.

 

APA CARA CEPAT HILANGKAN JERAGAT YANG BOLEH ANDA PILIH?

1) Pengelupasan Kimia

Ini melibatkan penggunaan larutan kimia untuk menghasilkan pengelupasan kulit.

Ianya agak berkesan untuk melasma tetapi harus diikuti dengan penjagaan kulit yang rapi. Hasilnya. Lebihkurang 50-70% melasma akan kurang. Ianya lebih sesuai untuk melasma epidermal

Kos RM450 – RM600 (Pengelupasan kimia sahaja, tidak termasuk rawatan lain).

 

2) Rawatan Laser 

Cara ini lebih berkesan untuk Hori’s Naevus dan Solar Lentigenes kerana gelombang laser boleh masuk lebih jauh kedalam. Rawatan ini juga sesuai untuk melasma dermal ( jeragat yang berada pada lapisan dalam kulit).

Kos RM1,000 – RM2,000

 

3) Mikrodermabrasion dan HV Iontophoresis.

Cara ini menggunakan satu alat untuk menghasilkan penglupasan secara mekanikal. Ia kemudiannya diikuti dengan rawatan Vit C Iontophoresis yang akan mencerahkan kulit. Berkesan untuk mereka yang mempunyai kulit yang anjal dan tebal.

Kos RM750 – RM900 (Untuk 6 kali rawatan)

 

4)Krim dan Sunblock

Ini merupakan rawatan susulan kepada 3 rawatan diatas. Tidak mencukupi untuk hanya menggunakan krim dan sunblock sahaja. Ianya mesti seiring dengan rawatan jeragat di atas yang memang telah sedia mahal.

Jadi, apa pilihan yang ada untuk menghilangkan jeragat degil tu pada kos yang jauh lebih murah, dijamin selamat dan berkesan?

 

SUPLEMEN SHAKLEE SEBAGAI CARA CEPAT HILANGKAN JERAGAT ALTERNATIF TERBAIK, TERMURAH DAN TIDAK MENYAKITKAN

  1. Vivix – antioksidan terbaik di pasaran yang mampu mengembalikan keremajaan kulit melalui pembaikan sel pada tahap DNA yang tak mampu dilakukan oleh sembarangan suplemen.
  2. Collagen Powder – Berfungsi untuk menganjalkan, mencerahkan dan menyihatkan kulit dan memperbaiki pigmen kulit
  3. GLA Complex – Berfungsi untuk membantu keseimbangan hormon kerana hormon yang tidak stabil juga menjadi punca kepada masalah jeragat
  4. Sustained Release Vitamin C – vitamin C bertindak untuk membantu dalam pencerahan kulit, kekurangan vitamin C dalam badan kita boleh membawa kepada banyak permasalahan kulit seperti jerawat dan jeragat

 

Terlalu banyak produk yang nak diambil?

Jangan risau, hubungi saya untuk konsultasi lanjut. Saya akan beri cadangan ikut keperluan dan tahap masalah individu. Dan ketahui juga bagaimana caranya anda boleh mendapatkan suplemen Shaklee pada harga diskaun hebat!

Tapi, sebelum tu, jom kita tengok beberapa testimoni yang membuktikan keberkesanan Shaklee.

 

MEREKA YANG DAH BERJAYA MENGHILANGKAN JERAGAT DENGAN SHAKLEE

cara cepat hilangkan jeragat

CPnorul
Ibu kepada sahabat saya yang konsisten mengambil Shaklee Collagen Powder

 

cara cepat hilangkan jeragat

Bagaimana cara untuk dapatkan suplemen Shaklee yang boleh dijadikan sebagai salah satu cara cepat hilangkan jeragat degil dimuka tu?

HUBUNGI:

Nieda
Business Leader & Shaklee Independent Distributor

Whatsapp:
019 – 707 1977

Email:
nieda@ohcantik.com 

 

KENAPA MESTI BELI PRODUK SHAKLEE DENGAN SAYA?

Dapatkan konsultasi eksklusif secara berterusan apabila membuat belian produk Shaklee melalui saya. Dan dapatkan juga tawaran-tawaran dan diskaun hebat yang Shaklee berikan kepada semua penggunanya yang berdaftar sebagai ahli.

Komen Facebook:
Cara Cepat Hilangkan Jeragat Degil Untuk Kembali Berseri

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *