Kulit muka rosak akibat pernah menggunakan produk yang mengandungi bahan kimia sebelum ni? Oh NO!… apa nak buat dan macam mana cara pulihkan kulit muka rosak ni dan nak kembalikan semula kulit yang sihat?

Langkah PERTAMA yang anda kena buat adalah BUANG semua produk yang ada bahan kimia tu. Jangan gunakan lagi.

Kedua, bertukar kepada produk yang betul-betul diuji secara klinikal dan dihasilkan daripada bahan-bahan semulajadi (pastikan yang terbukti yer.. bukan sekadar cakap mulut atau ayat-ayat manis penjual saja).

Dapatkan produk daripada syarikat yang ada kredibiliti dan sudah terkenal dengan produk-produk semulajadinya. Bukan syarikat yang baru hidup 2 3 tahun dan tak tahu mana asal usul pengeluar atau foundernya.

pulihkan kulit muka rosak

 

BAGAIMANA CARA PULIHKAN KULIT MUKA ROSAK AKIBAT BAHAN KIMIA?

Untuk memulihkan kulit muka rosak terutamanya lapisan luar kulit memerlukan produk yang betul dan ianya juga haruslah bertindak secara lembut dan diformulasikan oleh saintis bertauliah (bukan saintis belakang rumah yer).

Walaupun anda rasa anda telah menggunakan produk yang baik – kerana anda beli dari spa, kerana doktor yang rekomen, kerana artis pun guna produk tu atau kerana ia mahal – SEBENARNYA banyak produk hanya mengandungi terlalu sedikit atau hampir tiada bahan bermanfaat untuk kulit malah sesetengahnya pula mengandungi bahan yang boleh merosakkan kulit.

cara pulihkan kulit muka rosak
12 bahan kimia popular yang biasa digunakan dalam produk kecantikan kulit

 

FAKTA MENGEJUTKAN! Penggunaan harian produk yang bermasalah boleh membawa kepada kerosakan lapisan luar kulit yang anda sebenarnya sedang cuba untuk perbaiki tu. Konon nak repair, tapi sebaliknya pula yang jadi kan?… Ditambah lagi dengan proses penuaan, kulit menjadi semakin lemah dan tak mampu untuk menghalang serangan-serangan daripada persekitaran yang merosakkan. Jadi, janganlah salah pilih cara pulihkan kulit muka rosak dengan menambahkan lagi kerosakan tu tanpa kita sedar.

Berikut saya kongsikan langkah-langkah mudah yang boleh diambil untuk memastikan anda semua memilih produk yang betul untuk tujuan penjagaan rutin harian kulit yang tidak akan membuatkan kulit anda rosak:

  1. Kenalpasti dan buat kajian tentang syarikat pengeluar produk yang ingin anda beli. Pastikan syarikat tersebut mempunyai kredibiliti yang tinggi dan terbukti menghasilkan produk yang bermutu tinggi, selamat & semulajadi
  2. Ambil tahu tentang setiap satu bahan yang digunakan untuk menghasilkan produk tersebut
  3. Elakkan memilih produk yang boleh memberi kesan segera kerana pemulihan dan kecantikan kulit seharusnya berlaku sedikit demi sedikit tetapi konsisten & berpanjangan.
  4. Elakkan daripada memilih produk yang mengandungi pewangi kerana produk yang wangi menandakan penggunaan bahan kimia yang tinggi.
  5. Lindungi kulit setiap hari dengan penggunaan sunscreen yang baik – sekurang-kurangnya SPF30 – SPF50. Selain daripada penuaan, matahari adalah punca utama kepada jeragat.
  6. Elakkan daripada menggunakan skrub yang kasar kerana ia boleh mengeringkan kulit dan membuatkan lapisan luar kulit mengelupas.

 

cara pulihkan kulit muka rosak

MEERACLE SKINCARE

MEERACLE Gemstone Facial Cleanser Advanced Formula

Amazing ingredients for amazing product!

✅ Gemstone Moonstone : berfungsi untuk membuatkan kulit lebih berseri dan glowing secara semulajadi.
✅Salicylic Acid : berfungsi membersihkan pori lebih mendalam. Penting ni kalau tak nak wajah ditumbuhi jerawat, whiteheads atau blackheads.
✅ Electrolyte Rich Ingredients : melembapkan kulit & membuatkan kulit nampak lebih muda.

 

MEERACLE Gemstone Facial Serum

Serum yang kaya dengan bahan-bahan semulajadi yang terbukti berkesan untuk merawat segala masalah kulit seperti kulit kusam, kering, berjeragat dan tona tak sekata!

Dalam Serum ni ada :

✔️ Kakadu Plum (100 kali ganda lebih vitamin C berbanding buah oren)
✔️ Gemstone Pearl, Diamond, Ruby dan Moonstone
✔️ Morning Glory Callus Culture Extract
✔️ Tasmanian Pepper Berry
✔️ Daisy Flower Extract
✔️ 10 Traditional Chinese Medicine

 

MEERACLE Brightening Booster Ampoule

NIACINAMIDE 12% Pertama di Malaysia!

Yes! Meeracle Brightening Booster Ampoule mengandungi 12% Niacinamide 12%.

Semakin tinggi kepekatan Niacinamide, semakin cepat kesannya pada pencerahan kulit. So, makin cepatlah juga proses pulihkan kulit muka.

Ada masalah jerawat dan jeragat?

Nak mencerahkan kulit yang dah kusam ?

Brightening Booster Ampoule ni WAJIB ada dalam rutin skincare harian anda.

 

cara pulihkan kulit muka rosak

cara pulihkan kulit muka rosak

 

JANGAN lupa SUNSCREEN!.

Ye, saya tahu ramai sangat yang tak suka pakai sunscreen sebab kebanyakan sunscreen buatkan muka rasa rimas, melekit dan berminyak. Ada juga sunscreen yang ada whitecast (muka jadi bercapuk) kan?

Tapi, sunscreen adalah salah satu rutin skincare yang TAK BOLEH diabaikan jika anda sayangkan kulit.

Dan semestinya sunscreen MEERACLE lah pilihan hati!

✅ Hybrid sunscreen – kombinasi physical + chemical
✅ Tone up effect & boleh jadi make-up base (tak pakai foundation pun takpe)
✅ Takde white cast, tak melekit, tak berminyak
✅ Tak perlu reapply banyak kali
✅ SPF 50 PA++++

Kulit terus auto glowing lepas pakai sunscreen ni!

cara pulihkan kulit muka rosak

CARA PULIHKAN KULIT MUKA ROSAK DENGAN KUASA BOTANI

MEERACLE Beauté Tonic

Minuman botani yang diformulasikan dengan gabungan jus Buah Kiwi, Epal Hijau, Pureway-C, Fibersol-2, Beauty Oligo, Vitamin E dan Ekstrak Beri.

Meeracle Beaute Tonic ni sangat membantu jika anda mahukan kulit yang sihat, cerah dan gebu. Selain daripada itu, tonic sedap ni juga banyak manfaat sampingan yang superb!

  • Pureway C & vitamin E berfungsi sebagai antioksidan untuk membantu mencerahkan dan menyihatkan kulit
  • Fibersol – 2 sangat berkesan untuk mengawal selera makan (ohsem sangat ni kalau nak turunkan berat badan)
  • Melancarkan sistem penghadaman
  • Bantu mendapatkan beratss badann yang ideal
  • Bantu mengawal paras kolesterol

Berbaloi amalkan Meeracle Beaute Tonic ni. Cantik dapat, sihat pun dapat.

cara pulihkan kulit muka rosak

 

cara pulihkan kulit muka rosak

 

1 – 2 sachet Meeracle Beaute Tonic setiap hari dah cukup untuk bantu anda dapatkan kulit yang cantik dan sihat. Bukan itu saja, berat badan pun terkawal jika anda konsisten amalkan Beaute Tonic ni.

cara pulihkan kulit muka rosak

 

CARA MEMBUAT PESANAN

WhatsApp ke 019-7071977 untuk membuat pesanan.

Anda akan diberi konsultasi serta panduan lengkap penggunaan produk selepas membuat pembelian.

Pesanan anda akan dihantar menggunakan courier / Poslaju bergantung kepada kawasan. TIADA COD.

 

cara pulihkan kulit muka rosak

 

Komen Facebook:
Cara Pulihkan Kulit Muka Rosak Akibat Tersalah Skincare

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *