Adakah anda pernah atau sedang menggunakan produk skincare yang tak sah atau diragui tahap keselamatannya dan ingin bertukar kepada produk yang dijamin lebih selamat?. Ada cara nak tukar produk muka ni tau.. bukan boleh terus tukar secara mengejut.

Jom, saya kongsikan tips ringkas yang boleh anda buat untuk tukar produk skincare.

 

TIPS RINGKAS CARA NAK TUKAR PRODUK MUKA (SKINCARE)

Nak tukar skincare pun kena ada cara yang betul tau. Tak boleh suka-suka main guna atau tukar terus je. Takut-takut nanti kesan gabungan atau reaksi antara produk lama yang dah sedia ada di wajah anda dengan produk baru boleh bertukar menjadi racun pulak.

Follow langkah-langkah ni apabila anda nak tukar produk skincare:

  1. BERHENTI daripada terus menggunakan produk skincare yang anda gunakan sekarang dalam tempoh 7-14 hari. Boleh sapukan krim pelembap secara halus untuk mengelakkan kulit daripada menjadi kering. Cuci muka menggunakan air suam atau gunakan hampas teh yang dah kita rendam untuk buat air tu.
  2. Biarkan wajah kembali neutral selama sekurang-kurangnya 7 hari – untuk membiarkan wajah anda bebas daripada sebarang produk. Penerimaan kulit kita berbeza-beza, tak nak nanti kulit kita terkejut dengan kedatangan produk baru.
  3. Sesetangah orang akan mengalami masalah jerawat, rashes (ruam), kulit kering atau kulit berminyak pada peringkat permulaan menggunakan produk skincare yang baru. Ini adalah disebabkan oleh kesan daripada merkuri atau bahan kimia yang terdapat dalam produk skincare yang pernah anda gunakan sebelum ini. Jangan bimbang kerana kesan ini bersifat sementara sahaja.
  4. Jika produk yang anda gunakan sebelum ini adalah produk biasa (yang dibeli dari farmasi kecantikan / counter product / shelf product), tiada merkuri dan wajah anda tiada sebarang masalah, 1 hingga 2 hari sudah cukup untuk neutralkan semula kulit wajah anda – kemudian boleh terus bertukar kepada produk baru.
cara nak tukar produk muka
Hanya 26 saat yang diperlukan oleh bahan kimia daripada produk penjagaan diri untuk meresap masuk ke dalam salur darah kita.

BACAbahaya merkuri & bahan kimia biasa yang digunakan dalam produk penjagaan diri kepada kesihatan.

 

Kalau dah ikut cara nak tukar produk muka ni dan berhenti guna daripada menggunakan produk skincare yang anda guna sekarang, lepas tu nak buat apa?. Nak tukar kepada produk apa? Ada ke pilihan produk yang selamat?

ADA – ZEETA yang dihasilkan daripada 100% bunga mawar organik

Zeeta adalah syarikat tempatan yang menjadi pengeluar produk skincare & penjagaan diri berasaskan 100% bunga mawar organik sahaja.

Produk kecantikan seperti serum mawar organik Zeeta juga menggunakan 100% bunga mawar organik sebagai ramuan utamanya. Pati mawar dalam produk kecantikan seperti serum muka organik samada dalam bentuk sebagai air mawar, air mawar suling, minyak ros atau minyak biji rosehip atau esen mawar ini jauh lebih daripada sekadar menambah aroma kepada produk kecantikan.

Bunga harum ini membantu meremajakan dan memperbaiki kulit. Semburkan saja serum mawar organik Zeeta ini setiap hari untuk memberikan khasiat bunga mawar organik kepada kulit wajah.

Baca lebih lanjut tentang Produk Kecantikan Organik Zeeta

bisnes tanpa modal

“Air mawar mempunyai ciri-ciri anti-radang yang boleh membantu mengurangkan kemerahan kulit yang merengsa, menghilangkan jerawat, dermatitis dan ekzema. Ia adalah pembersih dan pembantu yang hebat untuk menghilangkan minyak dan kotoran terkumpul di dalam liang pori yang tersumbat” – Deepali Bhardwaj, Pakar Penjagaan Kulit.

 

APA KATA MEREKA TENTANG ZEETA?

cara nak tukar produk muka

cara nak tukar produk muka

cara nak tukar produk muka

cara nak tukar produk muka

cara nak tukar produk muka

 

 

 

 

Dah faham cara nak tukar produk muka yang betul dan dah tau juga apa produk yang patut anda pilih kan?

Bagaimana cara nak mendapatkan produk hebat ni?

 

cara nak tukar produk muka

Komen Facebook:
Cara Nak Tukar Produk Muka: Tips Ringkas Tukar Skincare

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *