Siapa tengah cari cara hilangkan jeragat degil yang paling mudah, selamat dan paling berkesan? saya nak kongsikan disini…

Anda pernah alami masalah jeragat? hurmm.. kemunculan jeragat degil di muka sememangnya masalah besar bagi wanita yang mementingkan penampilan diri kan?

Tahukah anda? Jeragat bukanlah sejenis penyakit. Ia lebih kepada masalah kulit yang disebabkan oleh faktor-faktor tertentu.

cara hilangkan jeragat degil

Macam mana boleh terjadinya jeragat ni? Ok, antara sebab utamanya adalah:

  • Proses penuaan semulajadi yang tampak pada kulit
  • Kerap terdedah dan terkena pancaran matahari secara langsung
  • Tersalah gunapakai produk kecantikan terutamanya kosmetik yang mengandungi bahan berbahaya terutamanya produk pemutih kulit
  • Faktor genetik

Bermula pada umur 30an, faktor-faktor ini boleh menyebabkan gangguan pada penghasilan dan mekanisma pembahagian melanin. Pigmen bertanggungjawab didalam pewarnaan kulit.

Melanin yang terbahagi secara tidak sekata berkumpul berkumpul pada permukaan epidermis maka terhasilah pigmentasi kulit yang tidak sekata dan tompokan gelap pada permukaannya yang selalu kita panggil sebagai jeragat.

Tanda-tanda Jeragat Di muka

Terdapat beberapa jenis masalah jeragat

Bermula umur 30an, wanita biasanya akan menghadapi masalah pigmentasi pada kulit atau juga dikenali sebagai jeragat.

Masalah ini terjadi daripada beberapa sebab:

  • Lentigo – juga dikenali sebagai tompokan usia berpunca daripada penuaan kulit, atau solar lentigo sekiranya kulit kerap terdedah kepada pancaran cahaya matahari
  • Melasma – jeragat jenis ni secara umumnya terjadi sebab ketidakseimbangan hormon. Ini boleh terjadi akibat pengambilan ubatan tertentu atau pendedahan kepada cahaya matahari terutamanya masa hamil.
  • Liver spots atau juga dikenali sebagai ephelides
  • Pigmentasi post-inflammatory – terjadi akibat tompokan jerawat. Tompokan tersebut kemudiannya semakin teruk kerana lebihan melanin yang terhasil akibat daripada keradangan. (walaupun tompokan @ jeragat ni tak merbahaya tapi ia boleh mencacatkan penampilan)

cara hilangkan jeragat dimuka

Memang tak dinafikan agak susah nak hilangkan jeragat ni. Alang-alang produk memang tak jalan la.. ramai yang asalnya cuma ada sikit jer jeragat, tapi kadang-kadang lepas salah guna produk jeragat jadi makin teruk disebabkan trial & error tu sebab kebanyakan produk pemutih kulit mengandungi merkuri.

CARA HILANGKAN JERAGAT DEGIL PALING MUDAH & BERKESAN

Tapi cuba tengok hasil pengambilan Vivix @ Kolagen untuk hilangkan jeragat daripada mereka ni:

cara hilangkan jeragat dimuka

cara hilangkan jeragat dimuka

 

Ni testimoni ibu kepada sahabat saya. Cuba tengok muka beliau, bukan saja jeragat berjaya dihilangkan, tapi nampak semakin awet muda pulak.

 

test-vit-c-collagen

 

Ni lagi satu penangan hebat daripada kolagen yang hilangkan jeragat di muka. Dia pun ambik vitamin C untuk dapat hasil yang lebih cepat.

 

SCP

Bukan setakat jeragat jer yang boleh dihilangkan dengan kolagen ni, parut pun jadi licin jer.

Haa… dah dapat kan jalan penyelesaian untuk hilangkan jeragat di muka tu? Boleh ambik Vivix atau Kolagen atau nak ambik dua-dua sekali pun boleh… lagi pantas lah hasilnya nanti. Yang bestnya anda tak perlu risau sebab semua produk Shaklee dijamin selamat & berkesan.

cara hilangkan jeragat dimuka

Bagaimana cara untuk mendapatkan produk Shaklee yang sangat berkesan sebagai cara hilangkan jeragat degil ni?

cara hilangkan jeragat degil
WhatsApp saya di 019-7071977 untuk info lanjut / order Shaklee

 

KENAPA MESTI BELI PRODUK SHAKLEE DENGAN SAYA?

Dapatkan konsultasi eksklusif secara berterusan apabila membuat belian produk Shaklee melalui saya. Dan dapatkan juga tawaran-tawaran dan diskaun hebat yang Shaklee berikan kepada semua penggunanya yang berdaftar sebagai ahli.
Komen Facebook:
Cara Hilangkan Jeragat Degil: Kulit Cerah Semula

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *